+32 475 49 29 53

Blog

Kent u het begrip ‘nudging’ al?
17/02/2020 Verkoop

Kent u het begrip ‘nudging’ al?

Misschien heeft u er nog nooit van gehoord, misschien kent u het al: het begrip ‘nudging’. Wat is nudging en hoe kunt u nudging toepassingen in de horeca?

Tournée Minérale in de horeca
10/02/2020 Trends

Tournée Minérale in de horeca

Op 1 februari ging de actie Tournée Minérale voor de vierde keer van start. Tournée Minérale is een initiatief van de Druglijn en de Stichting tegen Kanker waarbij opgeroepen wordt om gedurende de maand februari geen alcohol te consumeren. Tijdens de vorige editie in 2019 ging maar liefst 18% van de Belgische bevolking deze uitdaging aan en 83% van deze deelnemers vond dit een bijzonder positieve ervaring. De deelnemers voelden zich op het einde van de maand februari veel fitter, hadden meer energie en sommigen hadden zelfs wat gewicht verloren. Naast deze positieve invloed op de gezondheid had de alcoholvrije maand ook nog een ander belangrijk voordeel: de deelnemers hadden door het vermijden van alcohol heel wat geld uitgespaard.

Tips voor een optimale dienstverlening
03/02/2020 Bediening

Tips voor een optimale dienstverlening

Gasten die uw horecazaak bezoeken hebben recht op een perfecte dienstverlening. Als horeca-uitbater weet u dit vast wel en doet u er alles aan om uw gasten dit ook te geven. Maar wat houdt een perfecte dienstverlening precies is en welke zijn de knelpunten waar u misschien niet zo meteen aan denkt? Ik geeft u hierbij graag enkele tips waarmee u uw dienstverlening kunt optimaliseren.
Optimaliseer de communicatie met uw medewerkers
27/01/2020 Horeca Management

Optimaliseer de communicatie met uw medewerkers

De meest duidelijke en efficiënte manier van communiceren is de spreektaal. Vandaag de dag bestaan er heel wat andere manieren om te communiceren, denk maar aan de vele apps waarmee we allerhande berichten kunnen versturen. Heel veel van deze kleine en snelle berichtjes zijn bijzonder efficient, vaak heel leuk, maar deze kunnen ook voor heel wat misverstanden zorgen. Toch zijn het niet alleen deze berichtjes die verkeerd kunnen begrepen worden. Ook wanneer we persoonlijke en direct met elkaar communiceren kan de boodschap anders overkomen dan hoe we deze bedoeld hadden.
Welkom – welcome – bienvenue - herzlich willkommen. Hoe kunt u meer toeristen op bezoek krijgen?
20/01/2020 Marketing

Welkom – welcome – bienvenue - herzlich willkommen. Hoe kunt u meer toeristen op bezoek krijgen?

Volgens recente cijfers van Toerisme Vlaanderen nam het toerisme in Vlaanderen in 2019 met ongeveer 2% toe ten opzichte van 2018 en ook onze buurlanden kenden een stijging van het aantal overnachtingen. Hoewel de exacte cijfers van 2019 nog niet helemaal gekend zijn, zien we toch al een algemene stijging ten opzichte van 2018. Specialisten en trendwatchers zijn er trouwens van overtuigd dat ook in 2020 het aantal toeristen in België en Nederland zal stijgen. De hoogste tijd dus om even na te gaan hoe uw horecazaak hier beter kan van worden.

Uw horecazaak financieel gezond houden: enkele tips
13/01/2020 Horeca Management

Uw horecazaak financieel gezond houden: enkele tips

Qua boekhouding en accounting kunt u heel wat taken doorgeven aan uw boekhouder, accountant of financieel adviseur. Deze zijn immers gespecialiseerd op dit vlak. Toch betekent dit niet dat u wat betreft de financiële kant van uw bedrijf niet verantwoordelijk bent. Als u een financieel gezonde horecazaak wilt, zult u hier zelf moeten aan werken en zelf acties moeten ondernemen. Hoe kan u dit het beste aanpakken?

Horecatrends voor 2020
06/01/2020 Trends

Horecatrends voor 2020

Nu nieuwe jaar enkele dagen oud is en de grote feestdrukte achter de rug is, is het de hoogste tijd om eens na te gaan welke de horecatrends voor 2020 zijn. Als u niet achterop wilt blijven ten opzichte van de concurrentie is het heel belangrijk om zo snel mogelijk in te spelen op deze trends. Daar liggen immers uw kansen. Een trend speelt in op de behoefte van de hedendaagse consument en als u deze behoefte niet kunt bevredigen, dan gaan uw gasten – hoe trouw ze uw horecazaak vroeger ook bezochten – toch op zoek gaan naar andere zaken die wel de nieuwe trends volgen. Uw horecazaak heeft er dus alle baat bij om mee te gaan met de nieuwe trends voor 2020.
Bedankt voor uw bezoek en tot een volgende keer!
30/12/2019 Algemeen

Bedankt voor uw bezoek en tot een volgende keer!

Steeds vaker gaan mensen er enkele dagen of een weekendje tussenuit. Eventjes ontspannen en wat quality-time met elkaar doorbrengen en men kan weer vol goede moed de routine van het dagelijkse leven opnemen.

Het hotelwezen kent echter de laatste jaren heel wat concurrentie. Sinds enige tijd is het helemaal in om via allerlei boekingsplatformen gemeubelde studio’s, appartementen of zelfs heuse villa’s te huren voor enkele dagen of een weekend. Vaak is dit stukken goedkoper en als reizigers dan toch de lokale cultuur willen opsnuiven, dan zoeken ze eigenlijk enkel een slaapplaats. Eten, drinken en zich vermaken doen ze meestal buitenhuis, dus waarom zouden ze opteren voor een verblijf in een hotel dat vaak stukken duurder is?

 

Al plannen voor 2020?
23/12/2019 Horeca Management

Al plannen voor 2020?

Het einde van het jaar staat voor de deur. Traditioneel kijkt men terug op wat het vorige jaar heeft gebracht en blikt men vooruit op het komende jaar. Iedereen hoopt natuurlijk gespaard te blijven van tegenslagen en op een gezond en voorspoedig nieuw jaar. Heel veel zaken heeft de mens zelf niet in handen, maar men kan wel plannen maken voor de toekomst en hard werken om de vooropgestelde én nieuwe doelstellingen te verwezenlijken. 

De opmars van geurmarketing
16/12/2019 Trends

De opmars van geurmarketing

Al in de vierde eeuw voor Christus ontdekte de Griekse filosoof en wetenschapper Aristoteles dat een mens vijf zintuigen heeft: gezichtsvermogen, gehoor, tastzin, smaakzin en reukzin. Sommige hedendaagse wetenschappers beweren echter dat een mens zeven zintuigen heeft en benoemen deze twee extra zintuigen het evenwicht en de beweging- en uithoudingszin. Laten we het aantal zintuigen in het midden houden en ons voorlopig verdiepen in de ‘reukzin’, een niet onbelangrijk zintuig bij een algehele aangename horecabeleving.