+32 475 49 29 53

Blog

‘The most wonderful time of the year’ op sociale media
12/11/2018 Marketing

‘The most wonderful time of the year’ op sociale media

Nog anderhalve maand en het is weer zover: romantische kerstsfeer en feestgedruis voor het nieuwe jaar. Of u dit persoonlijk nu een leuke tijd vindt of u tegenop ziet naar alles wat met deze periode te maken heeft, een ding staat vast: er is geen ontkomen aan! En voor uw horecaonderneming is dit een goede zaak.

Klaar voor een bijkomende horecazaak?
05/11/2018 Bedrijfsstructuur

Klaar voor een bijkomende horecazaak?

De zaken gaan goed. Uw horecazaak is populair onder de vaste klanten en u krijgt regelmatig nieuwe klanten over de vloer. Uw sociale mediakanalen worden vaak bezocht en gasten posten er regelmatig foto’s en lovende commentaren. Uw medewerkers zijn tevreden en doen hun job met plezier. U bent gepassioneerd met uw zaak bezig en met het oog op de toekomst overweegt u een bijkomende zaak op te starten met hetzelfde concept. Helemaal niet zo’n slecht idee: ambitie is een goede zaak en men moet het ijzer smeden als het heet is!

Het belang van uw horecaconcept
29/10/2018 Horeca Management

Het belang van uw horecaconcept

Uw horecazaak moet staan voor iets. Een horecazaak waar vooraf niet over nagedacht werd, zal nooit slagen. Als het plaatje klopt, dan weet u als horecamanager waar u zich moet aan houden en wat u kunt verwachten. Een horecaconcept draagt bij aan uw opzet om een bloeiende zaak uit te bouwen. 
De overname van een horecazaak: waar moet u rekening mee houden?
22/10/2018 Algemeen

De overname van een horecazaak: waar moet u rekening mee houden?

U speelt al langer met het idee om een horecazaak over te nemen en na het bezoeken van heel wat panden, hebt u eindelijk uw droomzaak gevonden. U zit boordevol ideeën over de inrichting van uw toekomstige zaak en uw visie over wat u uw klanten wil aanbieden heeft vaste vorm gekregen. Vol enthousiasme bent u dan ook van plan het beste van uzelf te geven om van uw etablissement een gerenommeerde zaak te maken en tot het uiterste te gaan om uw klanten tevreden te stellen. Kortom, u ziet uw droom werkelijkheid worden. Bij een overname van een horecazaak moet u echter ook met tal van administratieve zaken rekening houden.
Tips voor posts op sociale media
15/10/2018 Marketing

Tips voor posts op sociale media

Om het even waar we ons bevinden kunnen we in contact komen met familie of vrienden. Onze plannen kunnen we snel en eenvoudig regelen via het internet; zin in een avondje uit, maar geen idee waar we heen kunnen? Wat surfen op het internet en we vinden meteen een geschikte horeca-aangelegenheid. De wereld is met de komst van het internet en de mobiele telefoons een stuk kleiner geworden en alles is veel toegankelijker geworden.

Als horecaondernemer is het dan ook een ‘must’ om een plaatsje te veroveren in deze digitale wereld. En wat is er makkelijker en doeltreffender dan dit via sociale media te doen?

Gastvrij en dynamisch verwelkomen: hoe doet u dat?
08/10/2018 Bediening

Gastvrij en dynamisch verwelkomen: hoe doet u dat?

In de horeca is gastvrijheid een belangrijk gegeven, dat weet iedereen. In tegenstelling tot wat sommige horecaondernemers denken is gastvrijheid veel meer dan uw gasten op een gepaste manier verwelkomen. Deze gastvrijheid begint inderdaad bij de verwelkoming, maar omvat net zo goed de algemene sfeer en de bediening tijdens het verblijf tot het afscheid nemen. Kortom, het is de hele beleving die gasten tijdens hun bezoek aan uw horecazaak ervaren.
In de knoei met uw budget?
01/10/2018 Horeca Management

In de knoei met uw budget?

Bij de opstart van uw horecazaak heeft u een financieel plan opgesteld. Bedoeling was uiteraard u hieraan te houden zodat u op elk ogenblik perfect zou weten hoe uw horecazaak er financieel voorstond en hoe u uw horecazaak financieel gezond kon houden. Dit financieel plan is echter geen statisch plan; producten worden duurder, klanten worden veeleisender en kosten nemen toe. Af en toe zult u dan ook dit financieel plan moeten herbekijken en op bepaalde punten moeten bijwerken.
Het belang van hotelfaciliteiten
24/09/2018 Horeca Management

Het belang van hotelfaciliteiten

Extra hotelfaciliteiten zijn een troef voor hotels. Vrijwel elke vakantieganger gaat op het internet op zoek naar informatie over verschillende hotels vooraleer een definitieve reservering te maken. Daarbij interesseren hen vooral de recensies van andere gasten en de faciliteiten die de hotels aanbieden.

Is uw horecazaak klaar voor de vegan-tendens?
16/09/2018 Keuken

Is uw horecazaak klaar voor de vegan-tendens?

Zes maanden na de vorige editie gaat op 1 oktober weer de Try Vegan-campagne van start. Dit is een initiatief waarbij consumenten aangespoord worden om een maand lang dierlijke producten te mijden en deze te vervangen door plantaardige alternatieven. De tijd dat vegetariërs en veganisten geassocieerd werden met een geitenwollensokken-mentaliteit is al lang verleden tijd. Tegenwoordig is vegan ‘hot’ en de vraag naar dergelijke producten en gerechten was nog nooit zo groot. In de Westerse wereld eten we steeds minder vlees en hier zijn verschillende redenen voor.

Bent u mee met de tijd?
10/09/2018 Bedrijfsstructuur

Bent u mee met de tijd?

Tijden veranderen, dat is een feit. Niets is permanent, dat is altijd zo geweest en dat zal ook altijd zo blijven. Dat is niet alleen in het leven en onze algemene samenleving zo, maar ook de meeste branches veranderen en zijn in volle ontwikkeling.