Blog

Duurzaamheid in coronatijden
18/01/2021 Verkoop

Duurzaamheid in coronatijden

Voor corona zich op de wereldkaart verspreidde moest zoveel mogelijk hergebruikt worden. Wegwerpbare verpakkingen werden geweerd en het gebruik van individuele verpakkingen was al helemaal uit den boze. Om afvalstromen zoveel mogelijk te beperken was duurzaam ondernemen van het grootste belang.

4 soorten van tijd die u zelf kunt creëren
11/01/2021 Horeca Management

4 soorten van tijd die u zelf kunt creëren

Lijkt het alsof u altijd tijd tekortkomt? Dan heb ik goed nieuws voor jou. Bepaalde soorten tijd kunt u zelf creëren. Als horecamanager is het belangrijk dat u weet welke soorten tijd u kunt creëren zodat u zo efficiënt mogelijk met de 24 uur die een dag telt kunt omgaan. Creëert u geen extra tijd voor sommige zaken, dan is de kans groot dat u de tijd zomaar aan u laat voorbijgaan.

Wensen en verwachtingen voor 2021
04/01/2021 Trends

Wensen en verwachtingen voor 2021

Ik hoop van harte dat u de feestdagen van 2020 goed hebt doorstaan. Van deze gelegenheid wil ik ook meteen gebruik maken om u en uw familie een beter 2021 te wensen dan wat 2020 was. Uiteraard staat in deze tijden een goede gezondheid hierbij op de eerste plaats. Verder hoop ik dat de horecasector niet getroffen blijft door deze pandemie en dat de horeca weldra weer de deuren mag openen.

Hoe zit het nu precies met de regels voor logiesverstrekkende bedrijven?
21/12/2020 Algemeen

Hoe zit het nu precies met de regels voor logiesverstrekkende bedrijven?

Nederland ging enkele weken geleden in gedeeltelijk lockdown tot en met 19 januari 2021. Hotels blijven er open om te overnachten, maar de meeste winkels zijn er dicht. Omdat in België de niet-essentiële winkels wel weer open zijn zakken heel wat Nederlanders naar België. Vaak betekent dit ook dat ze er meteen een weekendje van maken en dat ze een of meerdere nachten in België blijven overnachten. Mag dit?

Ga dit eindejaar mee met de digitale trends
14/12/2020 Algemeen

Ga dit eindejaar mee met de digitale trends

Voor u als horecaondernemer zag u uw omzet al dalen (of zelfs helemaal stilvallen) en nu blijkt dat feestvierders in beperkte kring feest zullen moeten vieren, zullen grote bestellingen er waarschijnlijk niet inzitten. De hoogste tijd dus om andere manieren te vinden om ervoor te zorgen dat de feestdagen van 2020 niet helemaal verloren gaan.

Tips om uw tijd nuttig te besteden
30/11/2020 Algemeen

Tips om uw tijd nuttig te besteden

Op vrijdag 27 november kwam het Overlegcomité weer samen om eventuele versoepelingen van de maatregelen voor de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, te bespreken. 60.000 horecaondernemers en 140.000 personeelsleden uit de horeca zaten in spanning te wachten wat het Overlegcomité zou beslissen voor de horeca. Maar ... we zijn er niet bij...
Hoe uw horecazaak leiden in deze moeilijke tijden?
23/11/2020 Horeca Management

Hoe uw horecazaak leiden in deze moeilijke tijden?

Er komt heel wat kijken bij het runnen van een horecazaak. Als horeca-uitbater moet u zowel met uw klanten als uw werknemers rekening houden. U moet administratie bijhouden, ervoor zorgen dat uw horecazaak financieel gezond blijft én creatieve oplossingen zoeken tijdens deze huidige coronapandemie.

Het geheime recept van succesvolle horecaondernemers
16/11/2020 Horeca Management

Het geheime recept van succesvolle horecaondernemers

Succesvolle ondernemers weten dat succes hen niet zomaar overkomt. Ze weten dat ze hier hard moeten voor werken en dat succesvol zijn hen een tevreden gevoel geeft. Vraagt u zich af wat het geheime recept voor succes is? Ik zocht het voor u uit en wil het graag met u delen.

Wat met de feestdagen in 2020?
09/11/2020 Algemeen

Wat met de feestdagen in 2020?

Door de nieuwe maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan moet uw horecazaak al zeker tot 13 december de deuren gesloten houden. Wat daarna zal komen blijft voorlopig een groot vraagteken. Een bijzonder moeilijke periode nu de feestdagen op komst zijn...
En wat met uw marketingstrategie in Coronatijden?
26/10/2020 Marketing

En wat met uw marketingstrategie in Coronatijden?

Niemand had ooit kunnen denken dat 2020 zo’n rampzalig jaar zou worden voor de horeca. Nu de horecazaken opnieuw hun deuren hebben moeten sluiten bevindt u zich ongetwijfeld in een heel moeilijke situatie. Laat het ons daarom even over uw marketingstrategie hebben in Coronatijden.