+32 475 49 29 53

Blog

Ga de strijd aan tegen middelmatigheid
15/07/2019 Horeca Management

Ga de strijd aan tegen middelmatigheid

Als u van uw horecazaak een succes wilt maken, dan zult u de zaken met het nodige enthousiasme moeten aanpakken zodat u zich kunt onderscheiden van de middelmatige horecazaken. Op zoek naar tips om hier wel in te slagen? Ik zet er voor u graag enkele op een rij.
De naam van uw horecazaak
08/07/2019 Bedrijfsstructuur

De naam van uw horecazaak

Bij de opstart van een horecazaak komt heel wat kijken: uw horecazaak moet ingericht worden, er moet een menu opgesteld worden, u moet op zoek naar medewerkers én er moet een passende naam gevonden worden. Heel wat horecaondernemers hebben al een tijdje een naam in gedachten, bij anderen duurt het wat langer en moet de keuze voor een passende naam groeien. De naam van uw horecazaak moet uniek zijn, niet alleen wat de originaliteit betreft, maar ook wat de bescherming van de naam betreft.

Een veilige werkomgeving: uw verantwoordelijkheid!
01/07/2019 Horeca Management

Een veilige werkomgeving: uw verantwoordelijkheid!

Een ongeluk is snel gebeurd, helaas... Het is algemeen bekend dat er in de horeca hard en snel gewerkt wordt en dat zorgt soms voor onoplettendheid. Deze onoplettendheid brengt op zijn beurt dan weer vaak verwondingen of ongevallen met zich mee. Uiteraard heeft u als horeca-uitbater een arbeidsongevallenverzekering die uw personeel beschermt tegen ongevallen, maar voorkomen is nog altijd beter dan genezen.
Een hotel met net dat ietsje meer
24/06/2019 Verkoop

Een hotel met net dat ietsje meer

Veel hotelkamers zijn niet aangepast voor personen met een lichamelijke beperking of voor personen die zorg nodig hebben. En dat is bijzonder jammer, want ook personen met een beperking zijn reislustig en willen graag – ook letterlijk – hun grenzen verleggen. Vandaag de dag zijn er heel wat reisorganisaties die hierin gespecialiseerd zijn en op zoek zijn naar accommodaties die aangepast zijn aan de noden van deze reizigers. Met enkele eenvoudige aanpassingen door te voeren in uw hotel kunt u tegemoetkomen aan deze steeds groeiende vraag en hiermee uw bezettingsgraad – én inkomsten – doen stijgen.

Positieve beoordelingen verzamelen
11/06/2019 Marketing

Positieve beoordelingen verzamelen

Wist u dat maar liefst 92 procent van alle consumenten beoordelingen van anderen bekijken voor ze een definitieve keuze voor een bepaalde horecazaak maken? Dit is een gigantisch percentage! U heeft er dus alle belang bij dat uw bezoekers uw zaak een positieve recensie geven.

Maar hoe komt u aan deze positieve recensies en hoe kunt u uw gasten verleiden een recensie te plaatsen?

Koffie: een keurig, nette verslaving
03/06/2019 Trends

Koffie: een keurig, nette verslaving

De laatste jaren schieten koffiebars als paddenstoelen uit de grond. Daar waar consumenten vroeger in een lokaal café of een tearoom hun koffietje gingen nuttigen verkiezen ze nu de sfeer, de gezelligheid en het ruime aanbod van een koffiebar.

Speelt u ook met het idee om een koffiebar te openen? Lees dan vooral deze tips.

De uitbating van een kleine horecazaak
28/05/2019 Horeca Management

De uitbating van een kleine horecazaak

Niet elke toekomstige horeca-uitbater ziet het groots. Sommigen kiezen er heel bewust voor om een klein restaurant uit te baten, een eetcafé of een bistro. Zo’n kleinere horecazaak opstarten en uitbaten heeft heel wat voordelen: het startkapitaal is beperkter, er moeten minder medewerkers gezocht worden en ook qua inrichting en onderhoud is een kleinere zaak veel goedkoper. Nog meer goed nieuws: als u het op de juiste manier aanpakt kan ook een kleine horecazaak u behoorlijke winst opleveren.

Een logo voor uw horecazaak
14/05/2019 Marketing

Een logo voor uw horecazaak

Een logo is een belangrijk onderdeel van de huisstijl van een onderneming. Denk vooral niet dat een logo alleen maar voor grote multinationale ondernemingen nuttig is. Met een professioneel logo krijgt uw horecazaak net iets meer cachet. Uw logo op flyers of advertenties is een herkenningspunt voor potentiële klanten en ook uw facebookpagina of uw Instagram account zal op meer bezoekers kunnen rekenen als u er een logo op plaatst.

Mag het ietsje meer zijn? Ja, graag!
06/05/2019 Trends

Mag het ietsje meer zijn? Ja, graag!

In de horecawereld is de concurrentie groot. Ook al serveert u uw klanten creaties die een ware streling voor zowel de tong als het oog zijn, dan nog blijft het vaak een uitdaging om de aandacht van potentiële klanten te trekken. U zult dus zowel qua producten als qua concept origineel uit de hoek moeten komen als u wilt dat klanten uw zaak boven de concurrentie verkiezen. Uw klanten op verschillende vlakken net dat ietsje meer geven is een heuse succesformule voor uw horecazaak.

Hoe ‘no shows’ en annulaties vermijden?
29/04/2019 Verkoop

Hoe ‘no shows’ en annulaties vermijden?

Personen die na een reservering zonder verwittiging niet komen opdagen zijn een doorn in het oog van heel wat horeca-uitbaters. Als de reservering gemaakt werd voor meerdere personen werd de tafelschikking misschien aangepast, werden er hoogstwaarschijnlijk extra producten in huis gehaald en in sommige gevallen werden er zelfs andere reserveringen geweigerd. Het niet opdagen van een groep personen betekent voor een horecazaak vaak een groot verlies. Als het om individuele personen gaat is het verlies veel kleiner, maar het blijft natuurlijk een vervelende zaak. Mensen die niet komen opdagen is geen nieuw fenomeen, maar horecaondernemers geven aan dat ‘no shows’ de laatste jaren wel zijn toegenomen.

De hoogste tijd dus om even na te gaan hoe u deze ‘no shows’ kunt vermijden.