+32 475 49 29 53

Blog

Een efficiënte marketingstrategie: een zaak van routine
18/03/2019 Marketing

Een efficiënte marketingstrategie: een zaak van routine

Als horecaondernemer blijft u ongetwijfeld graag op de hoogte van alles wat met de horeca-industrie te maken heeft. U neemt op geregelde tijdstippen vakliteratuur door, u informeert zich via sociale mediakanalen en blogs, u bezoekt beurzen en u gluurt even bij de buren. Prima! Zo blijft u immers op de hoogte van wat er reilt en zeilt in de horecawereld. Waar de gemiddelde horecaondernemer meestal niet zo meteen aan denkt is om ook zijn eigen horecazaak routinematig te evalueren en meer bepaald zijn marketingstrategie. Toch is dit een heel belangrijk aspect bij het succesvol runnen van een horecazaak.

Een nieuwe trend: premiumisation
11/03/2019 Trends

Een nieuwe trend: premiumisation

Koken, eten en de horeca is niet langer enkel en alleen ‘on the spot’ een vast gegeven, maar ook via tv én op allerlei sociale mediakanalen. Er bestaan zelfs tv-zenders die gespecialiseerd zijn in alles wat met koken en eten te maken heeft en 24/24 hun programma’s uitzenden. Men zou als het ware geen tijd meer hebben om zelf te koken als men op de hoogte wil blijven van alle nieuwe trends en hypes.

Hoe families een onvergetelijke vakantie bezorgen?
04/03/2019 Verkoop

Hoe families een onvergetelijke vakantie bezorgen?

In het voorjaar beginnen de meeste mensen plannen te maken voor hun zomervakantie. Als hoteluitbater krijgt u ongetwijfeld ook gezinnen met kinderen over de vloer. Op reis gaan met kinderen is voor veel ouders vaak een avontuur op zich. Met onderstaande tips kunt u gezinnen met kinderen een leuke en ontspannende vakantie laten beleven waardoor u zeker en vast zult kunnen rekenen op een volgend bezoek.

Gezond uw horecazaak runnen
25/02/2019 Algemeen

Gezond uw horecazaak runnen

Een dag heeft maar 24 uren en van de uren die u wakker bent, brengt u als horeca-uitbater hoogstwaarschijnlijk meer tijd door op de zaak dan thuis. Om gelukkig door het leven te gaan is het dan ook belangrijk dat u hierin voldoening vindt. U bent tevreden als uw zaak goed draait, maar laat dit vooral niet ten koste gaan van uzelf. Gezonde gewoontes zijn essentieel om u goed te voelen en uw zaak op een doeltreffende manier te runnen.

Een open keuken: goed idee?
18/02/2019 Keuken

Een open keuken: goed idee?

Bent u een startende horecaondernemer of is de keuken van uw restaurant aan vernieuwing toe, dan is de eerste vraag of u gaat voor een open of een gesloten keuken. Om u te helpen bij deze beslissing, zet ik graag even de voor- en nadelen van een open keuken op een rijtje.

De concurrentie een stapje voor
11/02/2019 Trends

De concurrentie een stapje voor

Wilt u een succesvol horecabedrijf runnen dan zult u het beter moeten doen dan de concurrentie. Een uniek concept is al een stap in de goede richting en uw klanten een bijzonder gevoel van gastvrijheid bezorgen is een tweede stap. Maar is dit wel voldoende? Kunt u uw hele carrière lang vasthouden aan een bepaald horecaconcept en tevreden zijn met uw vaste klanten die weten wat ze van uw zaak kunnen verwachten? Zult u hiermee uw beoogde doelstellingen bereiken? Of kunt u meer doen om uw droom waar te maken?

 
Hoe omgaan met moeilijke medewerkers?
04/02/2019 Horeca Management

Hoe omgaan met moeilijke medewerkers?

Niet iedereen is altijd zijn vrolijke zelf. Moeilijkheden thuis of op de werkvloer kunnen hiervan de oorzaak zijn. Deze problemen verdwijnen na een tijdje vaak vanzelf of kunnen door een goed gesprek opgelost worden.

Laten we even de verschillende soorten medewerkers onder de loep nemen en nagaan hoe u op een professionele manier met hun kunt omgaan zodat uw andere medewerkers niet meegetrokken worden in een neerwaartse spiraal.

Hoe een efficiënte communicatie uw zaak kan helpen
28/01/2019 Horeca Management

Hoe een efficiënte communicatie uw zaak kan helpen

Problemen kunnen een mens behoorlijk uitputten: u maakt zich zorgen, u probeert in de mate van het mogelijke een zo snel mogelijke oplossing te vinden, u ligt er ‘s nachts wakker van… Problemen erkennen is echter ook een aanwijzing dat u beseft dat er dingen fout lopen en het feit dat deze problemen tot u doordringen is op zich een goede zaak. Dat u zo vlug mogelijk actie wil ondernemen om deze problemen op te lossen is nog een betere zaak. Eenmaal deze u over het hoofd groeien is het immers vaak al te laat.

Uw lichaamstaal spreekt boekdelen
21/01/2019 Bediening

Uw lichaamstaal spreekt boekdelen

In de horecawereld is het nooit stil. Aan tafel vertellen vrienden en familie elkaar de boeiendste verhalen en romantische zielen verklaren elkaar hun liefde. Tijdens zakenlunches wordt er heel wat heen en weer gepraat en soms bent u als horecaondernemer ongetwijfeld vaak getuige van verhitte discussies.

Toch hebben niet alleen uw klanten elkaar veel te vertellen. De meeste horecamedewerkers zijn open en spontaan en maken graag eens een praatje met de klanten. Een goede zaak, want ook dit is een teken van gastvrijheid: oprecht geïnteresseerd zijn in hoe het met de klanten gaat.

Communicatie hoeft echter niet altijd verbaal te zijn. Ook lichaamstaal of non-verbale communicatie kan anderen heel wat vertellen. Zorg er dan ook voor dat u zich daar bewust van bent en leer ook uw medewerkers het belang van deze lichaamstaal.

 
Starten met ‘off-premise dining’
14/01/2019 Trends

Starten met ‘off-premise dining’

Als horeca-uitbater heeft u vast en zeker al eens de vraag gekregen of u ook afhaalmaaltijden voorziet. De mogelijkheid om gerechten af te halen - of in het Engels ‘off-premise dining’ - is de laatste tijd heel populair en deze trend zal zich ook in 2019 voortzetten. De hoogste tijd dus om met deze trend mee te gaan!