Blog

Een hogere omzet: 3 eenvoudige tips
21/09/2020 Verkoop

Een hogere omzet: 3 eenvoudige tips

U heeft waarschijnlijk al gemerkt dat het uit elkaar plaatsen van tafels een stoelen een negatieve invloed heeft op uw omzet. Toch kunt u nog meer doen om uw omzet te verhogen, zelfs met een minder aantal tafels en stoelen. Benieuwd hoe? Lees dan zeker de volgende tips!
Nieuwe verwachtingen van de consument
20/07/2020 Verkoop

Nieuwe verwachtingen van de consument

Door de nieuwe maatregelen en voorwaarden is er voor de horecaondernemers en -medewerkers heel wat veranderd. Ook de klanten moeten zich aan bepaalde regels houden en dit heeft er meteen voor gezorgd dat deze veeleisender zijn geworden en heel hoge verwachtingen stellen aan hun horecabezoek.

Meer klanten nodig? Enkele tips
29/06/2020 Verkoop

Meer klanten nodig? Enkele tips

Een van de sectoren die het zwaarst te lijden hebben gehad onder de Coronacrisis is ongetwijfeld de horeca. Een sluiting van om en bij de drie maanden is niet niks... Gelukkig mochten cafés en restaurants vanaf 8 juni hun deuren weer open, met - uiteraard - de nodige veiligheidsmaatregelen om de verspreiding van het Coronavirus tegen te gaan. Hoewel de opkomst voor de meeste horecazaken vrij goed is, blijven we voor een bijzondere uitdaging staan: we moeten een evenwicht vinden tussen de gezondheidsmaatregelen en een uitstekende dienstverlening.

Moederdag in Coronatijden
20/04/2020 Verkoop

Moederdag in Coronatijden

Door de maatregelen om de besmettingen van het COVID-19 virus tegen te gaan zal Moederdag dit jaar anders gevierd worden dan alle voorgaande jaren. Samenkomen met de hele familie om moeders in de bloemetjes te zetten zal er helaas niet inzitten. Heel wat kinderen en vaders zullen een andere manier moeten vinden om moeders te laten weten dat ze aan hen denken. 

Heeft u als horeca-uitbater hier al eens over nagedacht? Er zijn immers tal van mogelijkheden om er als horeca-uitbater voor te zorgen dat moeders toch van deze dag kunnen genieten. Ik geef u hierbij graag wat inspiratie!

Kent u het begrip ‘nudging’ al?
17/02/2020 Verkoop

Kent u het begrip ‘nudging’ al?

Misschien heeft u er nog nooit van gehoord, misschien kent u het al: het begrip ‘nudging’. Wat is nudging en hoe kunt u nudging toepassingen in de horeca?

Kan ik ook met de kaart betalen?
09/09/2019 Verkoop

Kan ik ook met de kaart betalen?

Ongetwijfeld krijgt u deze vraag meerdere keren per dag te horen. 

Sinds een tiental jaren grijpen steeds meer consumenten naar hun credit- of bankkaart om hun restaurantrekening te betalen.

Voor u als horeca-uitbater zijn de voordelen van deze digitale transacties legio, maar toch zijn er ook enkele nadelen aan verbonden.

De grote dag!
05/08/2019 Verkoop

De grote dag!

Maandenlang heeft u uitgekeken naar het ogenblik waarop u uw zaak eindelijk kunt openen. Dit is een belangrijke dag waarop u eigenlijk al meteen moet scoren. U hoopt dat alles vlot verloopt, dat u niet te maken krijgt met onvoorziene omstandigheden, dat uw medewerkers hun beste beentje voorzetten en dat het publiek uw zaak weet te waarderen. Een goede voorbereiding voor deze grote dag is dus noodzakelijk.

 
Een hotel met net dat ietsje meer
24/06/2019 Verkoop

Een hotel met net dat ietsje meer

Veel hotelkamers zijn niet aangepast voor personen met een lichamelijke beperking of voor personen die zorg nodig hebben. En dat is bijzonder jammer, want ook personen met een beperking zijn reislustig en willen graag – ook letterlijk – hun grenzen verleggen. Vandaag de dag zijn er heel wat reisorganisaties die hierin gespecialiseerd zijn en op zoek zijn naar accommodaties die aangepast zijn aan de noden van deze reizigers. Met enkele eenvoudige aanpassingen door te voeren in uw hotel kunt u tegemoetkomen aan deze steeds groeiende vraag en hiermee uw bezettingsgraad – én inkomsten – doen stijgen.

Hoe ‘no shows’ en annulaties vermijden?
29/04/2019 Verkoop

Hoe ‘no shows’ en annulaties vermijden?

Personen die na een reservering zonder verwittiging niet komen opdagen zijn een doorn in het oog van heel wat horeca-uitbaters. Als de reservering gemaakt werd voor meerdere personen werd de tafelschikking misschien aangepast, werden er hoogstwaarschijnlijk extra producten in huis gehaald en in sommige gevallen werden er zelfs andere reserveringen geweigerd. Het niet opdagen van een groep personen betekent voor een horecazaak vaak een groot verlies. Als het om individuele personen gaat is het verlies veel kleiner, maar het blijft natuurlijk een vervelende zaak. Mensen die niet komen opdagen is geen nieuw fenomeen, maar horecaondernemers geven aan dat ‘no shows’ de laatste jaren wel zijn toegenomen.

De hoogste tijd dus om even na te gaan hoe u deze ‘no shows’ kunt vermijden.

Hoe families een onvergetelijke vakantie bezorgen?
04/03/2019 Verkoop

Hoe families een onvergetelijke vakantie bezorgen?

In het voorjaar beginnen de meeste mensen plannen te maken voor hun zomervakantie. Als hoteluitbater krijgt u ongetwijfeld ook gezinnen met kinderen over de vloer. Op reis gaan met kinderen is voor veel ouders vaak een avontuur op zich. Met onderstaande tips kunt u gezinnen met kinderen een leuke en ontspannende vakantie laten beleven waardoor u zeker en vast zult kunnen rekenen op een volgend bezoek.