+32 475 49 29 53

Blog

Horecatrends 2019
07/01/2019 Trends

Horecatrends 2019

Het feestgedruis van de jaarwisseling is achter de rug. Hopelijk heeft u 2019 fantastisch ingezet, zowel op persoonlijk als op professioneel vlak.

Het is eigen aan de mens om zich bij het begin van een nieuw jaar af te vragen wat dit jaar voor hem in petto heeft. We hopen allemaal dat er ons geen tegenslagen zullen te wachten staan en dat we gelukkig zullen zijn. Sommigen onder ons zijn vast besloten om de zaken anders aan te pakken in dit nieuwe jaar en anderen hopen dat het nieuwe jaar even succesvol wordt als het voorbije jaar.

Als horecaondernemer wilt u vast en zeker ook weten hoe uw zaak het dit jaar zal doen. De toekomst voorspellen is nog niemand gegeven, maar trendwatchers kunnen aan de hand van marktonderzoek wel nieuwe trends voorspellen. Als u zich bewust bent van deze nieuwe trends en erin meegaat, dan bent u al een heel eind op weg om uw horecazaak ook dit jaar succesvol uit te baten.

Redenen waarom goede voornemens vrijwel altijd falen
02/01/2019 Algemeen

Redenen waarom goede voornemens vrijwel altijd falen

Heeft u ook goede voornemens voor 2019? Bij het begin van een nieuw jaar zijn heel wat mensen vast van plan om alles anders aan te pakken. Sommigen zijn ervan overtuigd dat ze het komende jaar gezonder en fitter door het leven zullen gaan. Anderen houden het bij wat meer genieten. Goede voornemens maken is dan ook een heel persoonlijke zaak.

Goede voornemens leveren een bewijs dat u toekomstgericht denkt en dat u ook bereid bent om te werken om uw doelstellingen te bereiken. Heel positief dus al die goede voornemens! Helaas hoort er bij goede voornemens ook een grote MAAR! Wist u dat slechts 8% van alle mensen die bepaalde doelstellingen voor een nieuw jaar opstellen, die daadwerkelijk ook bereiken? Als u dus van uw wekelijkse rondje rennen en uw slaatjes als lunch in februari al genoeg heeft, dan bent u heus niet de enige... Maar waarom falen zoveel goede voornemens?

Horecamanagement gebaseerd op feiten
31/12/2018 Horeca Management

Horecamanagement gebaseerd op feiten

Zowel voor startende horecaondernemers als ervaren horeca-uitbaters is het belangrijk een beleid te voeren dat gebaseerd is op concrete gegevens. Beginnende horecaondernemers zijn zich hier soms vaker van bewust dan uitbaters die al een tijdje meedraaien in het vak. Een beginnende horecaondernemer zal alle feiten op een rijtje zetten om deze informatie te gebruiken om hun horecazaak zo goed mogelijk uit te baten. Ervaren horeca-uitbaters laten zich soms wat vaker leiden door hun intuïtie en ervaringen uit het verleden. Toch is het ook voor deze ondernemers belangrijk om een beleid te voeren dat gebaseerd is op feiten. Zo komt u immers te weten hoe uw zaak er precies voorstaat en welke stappen u moet ondernemen of welke veranderingen u moet doorvoeren om uw doelstellingen te bereiken.
De vierde maaltijd
24/12/2018 Keuken

De vierde maaltijd

U heeft het waarschijnlijk al gemerkt: consumenten verlangen minder copieuze maaltijden, maar willen wel op verschillende tijdstippen van de dag iets kunnen eten.

In onze hedendaagse maatschappij moet alles vlug gaan en mensen lijken vooral tijd tekort te komen. Heel vaak nemen ze dan ook niet uitgebreid de tijd om te eten. Meestal bestaat een ontbijt uit een boterham met beleg en de lunch uit een slaatje of een broodje. Het gevolg hiervan is uiteraard dat honger sneller de kop opsteekt.

Kleinere maaltijden op verschillende tijdstippen van de dag eten is ook gezonder en daar wordt de consument zich steeds meer van bewust. Door vaker lichte maaltijden te eten blijft de stofwisseling actief en worden de suikerspiegel en de spijsvertering minder belast. Hierdoor krijgt men geen vermoeid gevoel na het eten.

Wat vinden uw klanten vreselijk?
17/12/2018 Algemeen

Wat vinden uw klanten vreselijk?

Mensen bezoeken omwille van verschillende redenen een horecazaak: een etentje onder vrienden, een drankje na het werk met collega’s, een romantisch avondje uit of gewoon om een praatje te maken aan de bar onder het genot van een frisse pint.

Wat ook de redenen zijn waarom mensen een horecazaak bezoeken, vast staat dat ze een optimale dienstverlening verwachten. Als horecaondernemer doet u ongetwijfeld uw best om uw klanten te geven wat ze verlangen en verlangt u van uw medewerkers hetzelfde. Maar hoe goed u of uw medewerkers het ook voor hebben met de klanten, toch zijn er een aantal zaken waar klanten zich behoorlijk kunnen aan ergeren.

Wat consumenten willen
10/12/2018 Trends

Wat consumenten willen

Als horecaondernemer is het belangrijk op de hoogte te blijven van wat de consument vandaag de dag zoekt. In het horecawereldje draait het om meer dan alleen vraag en aanbod. Potentiële klanten worden ook gedreven door hun persoonlijke eisen en nieuwe trends. Weet u niet waar consumenten naar op zoek zijn – en weet de concurrentie dat wel – dan zult u hopeloos achteroplopen en als gevolg daarvan uw omzet zien dalen.
Leider of lijder van uw horecazaak?
03/12/2018 Bedrijfsstructuur

Leider of lijder van uw horecazaak?

Aan het hoofd staan van een organisatie is niet altijd even makkelijk. U moet zich profileren als leider, maar tegelijkertijd ook openstaan voor uw medewerkers. U moet op verschillende vlakken het goede voorbeeld geven, maar u kunt ook op bepaalde vlakken een voorbeeld nemen aan uw medewerkers. U moet strikt, maar rechtvaardig zijn en dit kan soms een behoorlijk moeilijke evenwichtsoefening zijn. Om u te helpen dit leiderschap zo goed mogelijk uit te voeren geef ik u graag enkele tips zodat u onder deze taak niet hoeft te lijden.

Uw horecazaak onder de kerstboom
26/11/2018 Verkoop

Uw horecazaak onder de kerstboom

Geschenken: een eeuwenoude traditie

Geschenken geven bij het aanbreken van een nieuwe periode – of het nu een nieuw leven, een nieuw seizoen of een nieuw jaar is - is een eeuwenoude traditie. Zo hadden de Romeinen de gewoonte om geschenken te kopen voor hun gastheer als ze tijdens de saturnaliën uitgenodigd werden om te komen eten. En volgens de overlevering hadden ook de Drie Koningen prachtige geschenken bij toen ze Jezus vlak na zijn geboorte gingen bezoeken.

Wees ‘SMART’ bij het bepalen van uw doelstellingen
19/11/2018 Horeca Management

Wees ‘SMART’ bij het bepalen van uw doelstellingen

Als u niet weet waar u heen wil, hoe kunt u er dan in hemelsnaam geraken? Als u uw doelstellingen niet formuleert, hoe kunt u deze dan verwezenlijken? Of met andere woorden, hoe kunt u een strategie opstellen als u er geen idee van hebt wat u ermee wil bereiken.

‘The most wonderful time of the year’ op sociale media
12/11/2018 Marketing

‘The most wonderful time of the year’ op sociale media

Nog anderhalve maand en het is weer zover: romantische kerstsfeer en feestgedruis voor het nieuwe jaar. Of u dit persoonlijk nu een leuke tijd vindt of u tegenop ziet naar alles wat met deze periode te maken heeft, een ding staat vast: er is geen ontkomen aan! En voor uw horecaonderneming is dit een goede zaak.