Blog

De grote dag!
05/08/2019 Verkoop

De grote dag!

Maandenlang heeft u uitgekeken naar het ogenblik waarop u uw zaak eindelijk kunt openen. Dit is een belangrijke dag waarop u eigenlijk al meteen moet scoren. U hoopt dat alles vlot verloopt, dat u niet te maken krijgt met onvoorziene omstandigheden, dat uw medewerkers hun beste beentje voorzetten en dat het publiek uw zaak weet te waarderen. Een goede voorbereiding voor deze grote dag is dus noodzakelijk.

 
Is uw horecazaak een bron van stress?
29/07/2019 Horeca Management

Is uw horecazaak een bron van stress?

Elke dag weer opnieuw zet u zich als horeca-uitbater in voor uw zaak. En in de drukke wereld van vandaag leidt dat tot heel wat stress: u ademt als het ware stress in om deze in de vorm van een optimale dienstverlening weer uit te ademen. Als u toelaat dat deze stress uw leven, zowel op professioneel als persoonlijk vlak bepaalt, dan zal er u binnen afzienbare tijd een flinke burn out te wachten staan.
Servant Leadership
22/07/2019 Bedrijfsstructuur

Servant Leadership

U vraagt zich waarschijnlijk af waar de term ‘servant leadership’ voor staat. Wel, er bestaat een vertaling voor deze term, namelijk ‘dienend leiderschap’. In feite is ‘dienend leiderschap’ een letterlijke vertaling van de woorden ‘servant’ en ‘leadership’ en hoewel dit precies weergeeft wat deze term betekent, houden we het liever bij de Engeltalige versie. Deze klinkt niet alleen veel boeiender, maar wordt ook in heel wat essays gebruikt en is dan ook algemeen gekend. Wat zijn de voordelen van ‘servant leadership’?

Ga de strijd aan tegen middelmatigheid
15/07/2019 Horeca Management

Ga de strijd aan tegen middelmatigheid

Als u van uw horecazaak een succes wilt maken, dan zult u de zaken met het nodige enthousiasme moeten aanpakken zodat u zich kunt onderscheiden van de middelmatige horecazaken. Op zoek naar tips om hier wel in te slagen? Ik zet er voor u graag enkele op een rij.
De naam van uw horecazaak
08/07/2019 Bedrijfsstructuur

De naam van uw horecazaak

Bij de opstart van een horecazaak komt heel wat kijken: uw horecazaak moet ingericht worden, er moet een menu opgesteld worden, u moet op zoek naar medewerkers én er moet een passende naam gevonden worden. Heel wat horecaondernemers hebben al een tijdje een naam in gedachten, bij anderen duurt het wat langer en moet de keuze voor een passende naam groeien. De naam van uw horecazaak moet uniek zijn, niet alleen wat de originaliteit betreft, maar ook wat de bescherming van de naam betreft.

Een veilige werkomgeving: uw verantwoordelijkheid!
01/07/2019 Horeca Management

Een veilige werkomgeving: uw verantwoordelijkheid!

Een ongeluk is snel gebeurd, helaas... Het is algemeen bekend dat er in de horeca hard en snel gewerkt wordt en dat zorgt soms voor onoplettendheid. Deze onoplettendheid brengt op zijn beurt dan weer vaak verwondingen of ongevallen met zich mee. Uiteraard heeft u als horeca-uitbater een arbeidsongevallenverzekering die uw personeel beschermt tegen ongevallen, maar voorkomen is nog altijd beter dan genezen.
Een hotel met net dat ietsje meer
24/06/2019 Verkoop

Een hotel met net dat ietsje meer

Veel hotelkamers zijn niet aangepast voor personen met een lichamelijke beperking of voor personen die zorg nodig hebben. En dat is bijzonder jammer, want ook personen met een beperking zijn reislustig en willen graag – ook letterlijk – hun grenzen verleggen. Vandaag de dag zijn er heel wat reisorganisaties die hierin gespecialiseerd zijn en op zoek zijn naar accommodaties die aangepast zijn aan de noden van deze reizigers. Met enkele eenvoudige aanpassingen door te voeren in uw hotel kunt u tegemoetkomen aan deze steeds groeiende vraag en hiermee uw bezettingsgraad – én inkomsten – doen stijgen.

Positieve beoordelingen verzamelen
11/06/2019 Marketing

Positieve beoordelingen verzamelen

Wist u dat maar liefst 92 procent van alle consumenten beoordelingen van anderen bekijken voor ze een definitieve keuze voor een bepaalde horecazaak maken? Dit is een gigantisch percentage! U heeft er dus alle belang bij dat uw bezoekers uw zaak een positieve recensie geven.

Maar hoe komt u aan deze positieve recensies en hoe kunt u uw gasten verleiden een recensie te plaatsen?

Koffie: een keurig, nette verslaving
03/06/2019 Trends

Koffie: een keurig, nette verslaving

De laatste jaren schieten koffiebars als paddenstoelen uit de grond. Daar waar consumenten vroeger in een lokaal café of een tearoom hun koffietje gingen nuttigen verkiezen ze nu de sfeer, de gezelligheid en het ruime aanbod van een koffiebar.

Speelt u ook met het idee om een koffiebar te openen? Lees dan vooral deze tips.

De uitbating van een kleine horecazaak
28/05/2019 Horeca Management

De uitbating van een kleine horecazaak

Niet elke toekomstige horeca-uitbater ziet het groots. Sommigen kiezen er heel bewust voor om een klein restaurant uit te baten, een eetcafé of een bistro. Zo’n kleinere horecazaak opstarten en uitbaten heeft heel wat voordelen: het startkapitaal is beperkter, er moeten minder medewerkers gezocht worden en ook qua inrichting en onderhoud is een kleinere zaak veel goedkoper. Nog meer goed nieuws: als u het op de juiste manier aanpakt kan ook een kleine horecazaak u behoorlijke winst opleveren.