+32 475 49 29 53

Blog

10 tips om uw Facebook posts te optimaliseren
28/01/2018 Marketing

10 tips om uw Facebook posts te optimaliseren

Dat Facebook een van de meest populaire sociale media-kanalen is valt niet te ontkennen. Wist u dat Facebook wereldwijd 1,79 miljard gebruikers heeft en dat hiervan 1,18 miljard Facebook dagelijks gebruikt? In België zijn er op dit ogenblik 6,2 miljoen geregistreerde gebruikers, in Nederland ligt dit aantal op 9,5 miljoen. Facebook is dan ook een van de meest interessante kanalen om uw horecazaak in de kijker te stellen. Maar hoe kunt u ervoor zorgen dat uw posts bekeken worden en daadwerkelijk ‘leuk’ gevonden worden? Want hier gaat het om: hoe meer uw posts ‘leuk’ gevonden worden, hoe meer uw posts bekeken zullen worden door potentiele klanten. Benieuwd hoe u het meeste uit uw posts haalt? Hierbij graag enkele tips!

 
2018: uw menukaart in een nieuw jasje?
21/01/2018 Bediening

2018: uw menukaart in een nieuw jasje?

Voor veel horecazaken breekt samen met het begin van het nieuwe jaar een rustige maand januari aan. Maak u vooral geen zorgen als u tijdens deze maand niet veel volk over de vloer krijgt, want hier zijn goede redenen voor. Traditioneel is de maand december voor veel mensen een dure maand. En vergeten we vooral ook niet de goede voornemens van al diegenen die bij het begin van een nieuw jaar een gezondere levensstijl vooropstellen! Al deze zaken zorgen er dan ook voor dat consumenten tijdens de maand januari liever thuisblijven dan horecazaken te bezoeken.

Afhaal- en bezorgmaaltijden: een ‘booming’ business
14/01/2018 Verkoop

Afhaal- en bezorgmaaltijden: een ‘booming’ business

Vandaag de dag hebben gezinnen het druk, heel druk. Beide partners gaan uit werken, staan vaak in ellenlange files of moeten wachten op het openbaar vervoer, moeten de kinderen nog ophalen, er moeten boodschappen gedaan worden, de familiehond moet bij thuiskomst nog uitgelaten worden, enz. ... enz. ... Na een hectische werkdag en een bijzonder drukke vooravond nog een uitgebreide, en als het even kan ook een gezonde, maaltijd bereiden is voor velen dan ook een hele opgave. Wat betekent dit voor u als horeca uitbater?
Ik wens u een uitstekende voorbereiding op 2018
16/12/2017 Horeca Management

Ik wens u een uitstekende voorbereiding op 2018

Bij de opstart van uw horecazaak, misschien al een aantal jaren geleden, heeft u vast en zeker een ondernemingsplan opgesteld. Een van de punten van dit ondernemingsplan waren uw doelstellingen op korte, middellange en lange termijn. Een ondernemingsplan is echter geen statisch plan en in de loop der jaren heeft u dit ongetwijfeld, omwille van verschillende redenen, aangevuld met nieuwe doelstellingen. Zo houdt u uw horecazaak immers niet alleen draaiende, maar wordt u ook gemotiveerd om uw horecazaak uit te bouwen tot een bloeiende onderneming.

Optimaliseer de communicatie met uw medewerkers
11/12/2017 Bediening

Optimaliseer de communicatie met uw medewerkers

De meest duidelijke en efficiënte manier van communiceren is de spreektaal. Vandaag de dag bestaan er heel wat andere manieren om te communiceren, denk maar aan de vele apps waarmee we allerhande berichten kunnen versturen. Heel veel van deze kleine en snelle berichtjes zijn bijzonder efficient, vaak heel leuk, maar deze kunnen ook voor heel wat misverstanden zorgen. Toch zijn het niet alleen deze berichtjes die verkeerd kunnen begrepen worden. Ook wanneer we persoonlijke en direct met elkaar communiceren kan de boodschap anders overkomen dan hoe we deze bedoeld hadden. 
Hoe gaat u om met recensies?
03/12/2017 Trends

Hoe gaat u om met recensies?

Enkele tientallen jaren geleden was de enige mogelijkheid om een reis te boeken een reisbureau binnenstappen en samen met de dame aan de balie de vele folders door te nemen op zoek naar uw ideale vakantiebestemming en verblijf. U was aangewezen op de vele prachtige foto’s in de folders, de score van de touroperator (die uiteraard meestal heel positief en hoog was) en het deskundig advies van de medewerker van het reisbureau. 

Vandaag de dag gaan mensen echter op het internet zelf op zoek naar hun ideale vakantiebestemming. Sites zoals Tripadvisor, Booking.com of Trivago worden door potentiële vakantiegangers gretig bezocht. Het belang van deze recensies wordt dan ook steeds belangrijker voor hotels en horecazaken in het algemeen. Leuk als u positieve recensies krijgt van bezoekers, minder leuk echter als uw horecazaak, ondanks uw inspanningen en goede bedoelingen, de grond wordt ingeboord.  

Een (ramp)zalige Kerst?
26/11/2017 Verkoop

Een (ramp)zalige Kerst?

We zijn eind november en staan op de drempel van een lange, koude winter. Diverse steden, gemeenten en verenigingen bereiden hun kerstmarkten al volop voor: er worden contracten afgesloten met standhouders, er wordt plaats gemaakt op markten en pleinen, voorzichtig wordt begonnen met de bouw van typische kerststalletjes en wordt de kerstversiering aangebracht. 

Te vroeg, volgens u? Ja, best wel vroeg, maar als u wilt meegenieten van alles wat deze gezellige periode te bieden heeft, dan zal ook u hierin al moeten meegaan. Zo niet, huppelt u hopeloos achterop en speelt u klanten die al op zoek zijn naar de gezelligheid van deze feestdagen kwijt. 

Is de horeca aan het uitsterven?
19/11/2017 Trends

Is de horeca aan het uitsterven?

Nee, zeker niet! Laat dat vooral duidelijk zijn.

Als u er de krant op naleest dan zou u echter kunnen denken dat het inderdaad niet zo goed gaat met de horeca-industrie. Heel wat horecazaken gaan immers failliet. Toch bloeit de horeca-industrie nog altijd volop en is het uitbaten van een succesvolle horecazaak best wel een lucratieve onderneming.

Maar waar ligt dan de oorzaak van deze talloze faillissementen en waarom kunnen zoveel horecazaken het hoofd amper boven water houden?

Investeren in de opleiding van uw medewerkers loont
12/11/2017 Bediening

Investeren in de opleiding van uw medewerkers loont

Obers die bestellingen verkeerd opnemen, die niet merken dat klanten al geruime tijd zitten te wachten of medewerkers die het concept van uw horecazaak niet begrijpen bent u liever kwijt dan rijk. Deze kunnen uw horecazaak immers een behoorlijk slechte reputatie bezorgen. Toch betekent dit niet noodzakelijk dat deze medewerkers geen potentieel hebben. Misschien missen ze ervaring, zijn ze niet goed voorbereid op hun taken, weten ze niet hoe ze de zaken efficiënt moeten aanpakken of voelen ze zich onzeker.

Het wel en wee van een B&B
05/11/2017 Trends

Het wel en wee van een B&B

Een perfecte carrièreswitch?

Heel wat mensen dromen ervan om een Bed & Breakfast uit te baten. Deze zitten de laatste jaren flink in de lift en voor iemand die zijn leven een nieuwe wending wil geven, lijkt dit vaak de perfecte carrièreswitch.

Het lijkt een aangename gedachte: mensen bij u thuis ontvangen, deze de vakantie van hun dromen bezorgen en er ook nog eens uw boterham mee verdienen. Vaak kiezen B&B-uitbaters er ook nog eens voor om dit in het buitenland te doen. Een Bed & Breakfast onder een altijd stralende hemel en op een idyllische plaats lijkt een ideale manier om ook zelf van het leven te genieten. Maar is de uitbating van een B&B wel zo romantisch als dit op het eerste gezicht lijkt?