+32 475 49 29 53

‘The most wonderful time of the year’ op sociale media

Nog anderhalve maand en het is weer zover: romantische kerstsfeer en feestgedruis voor het nieuwe jaar. Of u dit persoonlijk nu een leuke tijd vindt of u tegenop ziet naar alles wat met deze periode te maken heeft, een ding staat vast: er is geen ontkomen aan! En voor uw horecaonderneming is dit een goede zaak.

Heeft u al eens stilgestaan bij hoe u uw kerst- en nieuwjaaraanbiedingen wilt promoten? Nee? Dan is het de hoogste tijd. Vanaf nu beginnen mensen stilaan uit te kijken naar hoe ze Kerst en Nieuwjaar zullen vieren en u, als slimme horecaondernemer, kunt hier via uw sociale mediakanalen op inspelen.

Het internet speelt een grote rol in onze hedendaagse samenleving. Daar waar mensen vroeger alleen maar in de stad de kerstsfeer konden opsnuiven, kunnen ze dit vandaag de dag ook via het internet doen. U kunt vanaf nu af en toe berichten op uw Facebookpagina of uw Instagramaccount plaatsen die met de feestdagen te maken hebben.
 

  • Tip 1

Door af en toe op uw socialemediakanalen te verwijzen naar de feestdagen maakt u uw klanten duidelijk dat u al volop met de voorbereidingen bezig bent en dat u er al naar uitkijkt om ze net in die periode extra te verwennen. Plaats geen algemene posts over de feestdagen, maar stem deze specifiek af op uw zaak.
 

  • Tip 2

Speciale aanbiedingen doen het goed het hele jaar door, maar vooral tijdens de feestdagen zijn mensen op zoek naar net dat ietsje meer. Een hotel dat bij drie overnachtingen een gratis kerstmaal aanbiedt zal beter scoren dan een hotel dat hun klanten extra laat betalen voor het kerstmaal.
 

  • Tip 3

Vermeld ook speciale kerst- en nieuwjaarevenementen bij u in de buurt. Dé klassiekers bij uitstek zijn natuurlijk kerstmarkten, maar ook kerstconcerten of grote festiviteiten voor het nieuwe jaar zullen veel volk in de richting van uw zaak brengen.
 

  • Tip 4

#Vrolijkkerstfeest# en #Gelukkignieuwjaar# zijn de hashtags waar voor en tijdens de feestdagen het meest naar gezocht wordt. Post u iets op Instagram, maak dan zeker gebruik van deze hashtags. Zo krijgt u immers bezoekers of volgers die u anders misschien niet bereikt.
 

  • Tip 5

Nodig uw vrienden of volgers uit om posts op uw Facebookpagina of Instagramaccount te plaatsen. Zo krijgen hun vrienden of volgers op hun beurt ook uw posts te zien. Biedt u tijdens de feestdagen bijvoorbeeld speciale soorten chocolademelk aan, nodig uw volgers dan uit om hun eigen recepten te delen, met hashtags naar uw zaak. Doe hetzelfde op uw Facebookpagina: vraag uw vrienden om hun favoriete warme dranken te delen of te posten op uw pagina.
 

  • Tip 6

Bij Kerst en Nieuwjaar horen niet alleen cadeautjes, maar het is ook een tijd om even stil te staan bij mensen die het niet zo goed hebben. U kunt uw klanten natuurlijk verwennen met speciale promoties en bijzondere attenties – en dit zullen ze zeker weten te waarderen – maar u kunt hen ook warm maken om in deze periode een extra inspanning te doen om de wereld wat aangenamer te maken voor iedereen. Waarom uw klanten niet laten kiezen? Een extra versnapering of chocolaatje bij de koffie nemen óf deze afstaan voor een goed doel? Vermeld op uw Instagramaccount of uw Facebookpagina dit uitzonderlijke initiatief en u zult zeker heel wat mensen bereiken. Een fijne gedachte, niet?

Dit zijn uiteraard maar enkele tips. Ik ben ervan overtuigd dat u met wat creativiteit in uw Instagram- of Facebookposts nog heel wat andere mogelijkheden zult vinden om tijdens de feestdagen extra klanten over de vloer te krijgen.

Ik wens u alvast een uitstekend winterseizoen!

Bent u op zoek naar persoonlijke begeleiding of advies van een ervaren horeca consulent? Neem vrijblijvend contact op met Gino Vermeulen door een belmoment te boeken of stuur een bericht.