Is uw horecazaak niet eens aan een opfrissing toe?
Het zomert! Mensen komen graag buiten en blijven tot in de late uurtjes van het mooie weer genieten. Waarschijnlijk zit uw terras vol en u heeft het vast ook druk omdat goede horecamedewerkers vandaag de dag maar moeilijk te vinden zijn.
Het laatste waar u nu waarschijnlijk aan denkt is uw interieur opfrissen. En gelijk heeft u want renoveren in drukke tijden is ‘not done’. Als u nu uw zaak opfrist verliest u vast en zeker klanten.
Het is echter altijd interessant om proactief te denken en plannen te maken op langere termijn.
Speelt u al langer met het idee om uw zaak op te frissen dan is het na de grote zomerdrukte misschien wel het ideale tijdstip om de zaken concreet aan te pakken.
Uw horecazaak in een nieuw kleedje stoppen is een grote stap. Maar het helpt bij het creëren van een aantrekkelijke omgeving. Vandaag de dag stappen klanten al lang niet meer een horecazaak binnen voor de grote honger of dorst. De consument wil een totale horecabeleving en een aantrekkelijk interieur maakt daar zeker deel van uit.
Wilt u het interieur van uw horecazaak onder handen nemen, dan is een goede planning noodzakelijk. Niet alleen wat betreft het tijdschema maar ook wat betreft het financiële gedeelte.
En uiteraard moet u ook weten waar de consument naar op zoek is en wat de nieuwe trends qua interieur zijn.
Zorg dat het financiële plaatje klopt
Een renovatie kan behoorlijk duur zijn.
Op termijn zult u hier ongetwijfeld de vruchten van dragen. Dit betekent echter niet dat u onbezonnen te werk moet gaan om uw horecazaak aantrekkelijker te maken.
Werk een financiële strategie uit als u met renovatiewerken aan de slag wil gaan. Kunt u dit niet alleen, vraag dan uw accountant om raad.
Goedkoop betekent vaak duurkoop. Wilt u bezuinigen op bepaalde interieurelementen, ga dan niet meteen voor de goedkoopste materialen maar neem de tijd om te vergelijken. Misschien bieden enkele groothandels wel extra kortingen aan of hebben ze speciale aanbiedingen.
Heeft u er ooit al eens aan gedacht om een veiling te bezoeken voor een aantal van uw nieuwe interieurstukken? U kunt er vaak speciale tafels, stoelen en andere decoratieve elementen op de kop tikken.
Zorg dat u op de hoogte bent van nieuwe trends
Wat betekent een ‘unieke horecabeleving’ voor de hedendaagse consument?
De nieuwe consument wil vooral geprikkeld worden door exclusieve ervaringen en is op zoek naar een unieke omgeving.
Het terras wordt het verlengstuk van uw zaak
Het terras als verlengstuk van de zaak is al een tijdje een trend.
Buiten is eigenlijk gelijkwaardig geworden aan binnen, zowel in de zomer als in minder warme periodes.
Weer of geen weer, men zit tegenwoordig net zo graag buiten als binnen. Hier hangt de consument echter wel een voorwaarde aan vast: buiten moet het net zo comfortabel zijn als binnen.
Investeer in een prettige omgeving op uw terras met comfortabele stoelen en scheidingswanden die uw gasten uit de wind houden. Zorg uiteraard ook voor overkappingen om uw gasten droog te houden en warmtebronnen voor tijdens de winter.
Focus op hygiëne
De coronapandemie heeft ervoor gezorgd dat iedereen zich meer is gaan focussen op hygiëne.
Denkt u eraan uw horecazaak opnieuw in te richten overweeg dan zeker touchless lichtschakelaars, sensorkranen en automatische deuren. Contactloze toepassingen worden steeds populairder.
Duurzaamheid en verantwoord ontwerp
Ook duurzaamheid wordt steeds belangrijker. Wat ‘mode’ is speelt een steeds minder grote rol. In plaats daarvan worden woorden zoals ‘duurzaamheid’ en ‘verantwoord ontwerp’ steeds vaker gebruikt.
Gasten omarmen duurzaamheid en bezoeken graag horecazaken die er deze filosofie ook op na houden.
Is uw interieur aan vernieuwing toe, kies dan duurzame en eerlijke materialen. Denk hierbij vooral aan hout, bamboe, riet en natuurlijke stoffen zoals wol, katoen, jute of gerecycleerd glas en plastic.
Vervang uw traditionele verlichting door Led-verlichting.
Vraag in dit opzicht ook raad aan een interieurontwerper. Hij of zij zal u zeker kunnen helpen om een uniek en duurzaam concept neer te zetten.
Blijf op de hoogte
Als horecaconsultant volg ik uiteraard alle ontwikkelingen op de voet. Wilt u goed geïnformeerd blijven, schrijf u dan zeker in om op de hoogte te blijven of neem vrijblijvend contact met mij op.
Comments